Frakt og Betingelser


Betaling
Alle våre priser er oppgitt ink.mva. Betaling kan gjøres i nettbutikken.
Du kan betale via bankkort (VISA, Mastercard) eller Paypal.
Varer er reservert til deg når de er betalte. Vi sender dessverre ikke i postoppkrav og tar dessverre ikke i mot kontantbetaling.

Ordrebekreftelse
Etter du har lagt inn din ordre vil du motta en ordrebekreftelse på epost. Angrerettskjema finner du her. 

Klargjøring av varer for utsendelse
Varen/møbelet sendes normalt innen en til to uker fra bestilling så fremt varen er på lager. Merk: Vi har ikke alle varer på lager til enhver tid og noe er bestillingsvare. Ved lengre leveringstid vil du få informasjon om dette pr. epost. Dersom du vil vite leveringstid/tilgjengelighet på en vare før du bestiller kan du kontakte oss pr. epost her. Varer som forhåndsbestilles sendes fra vårt lager raskt etter ankomst.
I ferietider vil det være noe redusert bemanning og derfor færre utkjøringer av varer. 

Ulike leveringsmetoder:

I hovedsak sendes Varen(e) med Bring i hele Norge med levering etter Bring sine takster. Ved bestilling av varer hos oss (før betaling av ordren) vil du kunne få opp pris på de leveringsmåter som er aktuelle for deg og ditt område. Du kan du også på forhånd beregne frakt ved å legge varer i handlevognen din og så legge inn postnummer for fraktberegning. Dersom du ikke får opp noen pris, kan du kontakte oss slik at vi kan beregne frakt for deg. Vi tar forbehold om at fraktberegning ikke tar høyde for dersom du bor på en øy, eller når vei er ufremkommelig. (Ref: Bring sine frakbetingelser). Dersom dette skulle være tilfelle har du som kunde opplysningplikt. 

Du kan selv velge mellom alternativene som kommer opp.

Vi tilbyr følgende leveringsmåter:

Servicepakke Posten
Din bestilling kan hentes på nærmeste Postkontor/Post i Butikk. Du varsles om ankommet pakke via sms eller hentemelding i postkassen. Leveransen kan være på maksimum 35 kg pr. kolli, og med maksimum lengde på 240cm pr. kolli.

Varer levert til døren (Curbside):
Posten tar kontakt med deg (ringer deg opp) for å avtale tid når din bestilling kan leveres. Varene utleveres ukedager. Det er ingen mål- og vektbegrensninger, bortsett fra at leveransen må kunne håndteres av 1 person. Posten leverer kun til første ytterdør. Dette fraktalternativet inkluderer ikke innbæring av varen(e). 

Varer levert til room (Indoor):
Posten tar kontakt med deg på tlf. for og avtale tid din bestilling kan leveres. Varene utleveres på ukedager. Dette fraktalternativer inkluderer innbæring av varen(e). Varene bæres inn til anvist plass så lenge det er lagt til rette for at dette er fysisk mulig. 

Her kan du lese mer om Bring og sporing.
 
Her kan du sjekke status på din sending:


Hente på vårt lager

Selv om vi er nettbutikk og i hovedsak sender ut møbler, til byr vi som en ekstraservice muligheten til å hente på vårt lager. Vi setter opp ett til to tidspunkt ukentlig for ulevering av møbler. For å få vite hvilke tidspunkt som er satt opp kommende uke, kan du høre med oss. Kontakt oss gjerne her

 

Frakt til utlandet.

Her kommer noe standardinformasjon ift sendinger utenfor Norge. Vi har kun nettbutikk (ingen fysisk butikk) og lageret vårt er på Dal/Eidsvoll, 10 min fra vår hovedflyplass Gardermoen. Vi sender i utgangspunktet kun i Norge, men dersom man organiserer frakten selv, kan vi være behjelpelige med å utlevere til sjåføren som kommer og henter varene. Sjekk gjerne først med oss i forhold til om varen er på lager eller når den eventuelt kommer inn. Betaling gjøres via vår nettbutikk www.classicliving.no. Vi kan ikke reservere varer men varene blir reservert til deg med en gang de er betalt. 

Dersom du bor utenfor Norge handler du av oss til prisene som er oppgitt, men må ordne egen fraktleverandør selv. Våre oppgitte priser er gjeldende ved kjøp hos Classic Living uavhengig om du bor i Norge eller utlandet. Vær oppmerksom på at MVA og toll etter gjeldende lands satser kommer i tillegg på kjøpers regning.


Fremsendingstid
Når du kan få din/e vare/er utlevert, avhenger av når ordre blir plassert i forhold til våre pakkedager samt postens fremsendingstid og utleveringsmuligheter men fremsendingstiden er normalt 3-5 virkedager fra varene er sendt ut fra vårt lager. I byer og tettsteder kan du velge mellom flere ukedager, samt dag/kveldslevering. For andre postnummer har posten kun utkjøring 1-2 dager i uken, hvor utkjøring foregår enten på dagtid eller kveldstid. På dagen for levering blir du normalt kontaktet av Bring ca. 30 minutter før utlevering. Hvis du ikke er hjemme til avtalt tid vil du i tillegg til avtalt transportpris bli belastes for ekstra frakt ved ny utkjøring (samme som avtalt transportpris).

Sporing
Du kan spore pakken her ved hjelp av sendingsnummeret.

Vi har dessverre ingen mulighet til oppbevaring/lagering av møbler. Ved henting må varen hentes/sendes senest 2 uker etter at det har ankommet lager.  

Generelle Betingelser Frakt/henting:
For at levering skal gjennomføres det må være kjørbar vei uten hindringer (f eks privat bom) for lastebil, frem til dør. Dør-/ringeklokke må være korrekt merket. Mottaker må være til stede ved mottak for å kvittere.

Når vei er ufremkommelig: 
Sjåføren har rett til å avbryte leveransen dersom han mener at han ikke kan kjøre bilen på en sikker og lovlig måte eller hvor han mener at veien / miljøet kan bli skadelidende.

Dersom du bor på en øy: 
Dersom du bor vanskelig til som for eksempel en øy eller lignende må dette informeres om til oss på forhånd. Vi leverer dessverre ikke til øy, så man må i disse tilfeller ta i mot varen på Fergeleie på fastland, eventuelt at man får noen andre til å bringe dette over. Dette gjelder alle leveranser som er til øyer. Om mottaker ønsker å hente det på Bring sin nærmeste terminal, er dette også mulig. 

Priser:
Vi tar forbehold om feilprising og at varer kan bli utsolgt før butikken blir oppdatert hvert døgn. 

Retur & Reklamasjon
Ved feil eller mangler på varen, ta kontakt omgående – senest innen 14 dager på mail@classic-living.no.

 
Skadet/eller feil levering av pakke
Er pakken skadet når den kommer frem kan det skyldes transporten. Ta derfor bilder av pakken og du må ikke åpne pakken med mindre dette er godkjent av Bring. Dersom du ser at emballasjen er skadet ved henting på post i butikk eller ved utlevering av møbler skal du krysse av i feltet "antall kolli skadet" på utleveringskjemaet med signatur nedenfor.  Skadet emballasje/skadet vare må meldes til Classic Living (kontaktinformasjon) innen 48 timer med bilder etter mottatt vare for å beholde reklamasjonsretten. Dersom dette ikke gjøres faller retten til reklamasjon som følge av transportskade bort. Ta vare på emballasje. Dersom du har hentet varen på vårt lager og ønsker å bytte eller returnere varen pga skade, må du selv besørge for embalering og levering av varen. 

Angrefrist:
14 dagers angrefrist etter i hht norsk lov. Merk. Varen skal ikke ha vært i bruk, ødelagt eller forringet på annen måte. Forseglinger skal ikke være brutt, varen skal ligge i originalemballasje og varen skal kunne selges som ny. Ved retur av en vare betaler kunden selv returkostnaden. For å kunne bruke angreretten må du underrette oss ved å sende ANGRERETTSKJEMA på epost til mail@classicliving.no.  
Du finner også link til skjemaet i ordrebekreftelsen du får ved bestilling. 

Du må returnere varene eller levere dem til oss uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag du underrettet oss om at du ville gå fra avtalen. Fristen er overholdt dersom du sender tilbake varene før fristen på 14 dager er utløpt. Du må bære de direkte kostnadene ved å returnere varene. Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har fått varene tilbake/kontrollert varene.

Du må bære de direkte kostnadene ved å returnere varene. Du er ansvarlig bare for en eventuell reduksjon i varenes verdi som skyldes en annen håndtering av varene enn den som er nødvendig for å fastslå deres art, egenskaper og funksjon.

Forsinkelser:
Vi tar forbehold om forsinkelser da mange av våre varer er håndlagde og forsinkelser i produksjon kan oppstå. Det kompenseres ikke for forsinket levering med unntak av økonomisk tap du som kunde har hatt som følge av forsinkelsen. jf. forbrukerkjøpslovens § 24.

Garanti:
1 års vanlig garanti ved feil eller mangler. Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpslovenangrerettlovenmarkedsføringslovenpersonopplysningslovene-handelsloven og kredittkjøpsloven. Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp. Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet er dette oppfylt ved bruk av e-post, tekstmelding til mobiltelefon (SMS).

Ulike kolleksjoner:
Vi bytter ofte ut produkter og kolleksjoner og garanterer ikke at man får etterbestilt tilsvarende varer.

Frakt til utlandet.
Her kommer noe standardinformasjon ift sendinger utenfor Norge. Vi har kun nettbutikk (ingen fysisk butikk) og lageret vårt er på Dal/Eidsvoll, 10 min fra vår hovedflyplass Gardermoen. Vi sender i utgangspunktet kun i Norge, men dersom man organiserer frakten selv, kan vi være behjelpelige med å utlevere til sjåføren som kommer og henter varene. Sjekk gjerne først med oss i forhold til om varen er på lager eller når den eventuelt kommer inn. Betaling gjøres via vår nettbutikk www.classicliving.no. Vi kan ikke reservere varer men varene blir reservert til deg med en gang de er betalt.

Dersom du bor utenfor Norge handler du av oss til prisene som er oppgitt, men må ordne egen fraktleverandør selv. Våre oppgitte priser er gjeldende ved kjøp hos Classic Living uavhengig om du bor i Norge eller utlandet. Vær oppmerksom på at MVA og toll 
etter gjeldende lands satser kommer i tillegg på kjøpers regning.

Dersom det er noe du lurer på rundt frakt og levering er du hjertlig velkommen til å ta kontakt med oss. Her er vår kontaktinformasjon

Mvh Classic Living Design AS
 
 
Takk for at du besøkte Classic-living.no
Besøk oss igjen og følg med på hva som kommer av nye og spennende produkter.

Følg oss på sosiale medier

Kontakt oss

Ta gjerne kontakt på mail@classic-living.no eller på telefon +47 99 1500 99 dersom du har spørsmål eller trenger en interiørprat. Du er hjertelig velkommen til å besøke siden vår igjen.

Siste Poster fra Classic Living nyhetsblogg

  • Dubai Salongbord 120x120 cm (drivved & sort)

    Lekkert håndlaget salongbord. Flotte detaljer, kraftig understell. Bordplaten har flott innfelt mønster og er laget av resirkulert alm etter gamle tredører. Understellet er i sortmalt solid bjørk. Hver del av bordet har sitt eget unike utseende og hvert salongbord har sitt eget særpreg fordi... Les mer →

  • Vi har salg på flere av våre flotte produkter

    Vi gjør plass til nye varer og kjører supertilbud på flere av våre SAN FRANCISCO og SIENNA produkter. Tilbudet gjelder frem til og med Søndag 14.05.17. Vi har et lite antall igjen så "førstemann til mølla"              ⠀... Les mer →

  • Tilbud hos Classic Living på Queen Spisestuestol

    Queen spisestol  er en elegant spisestuestol med høy rygg som gir god sittekomfort i nydelig grå lux farge. Bak på ryggen er det en fin og kraftig metallring i sølv.Mål: H: 103 / B: 53 / D: 60 cm Rygghøyde: 102 cm,  Bredde:... Les mer →