Spørsmål og Svar

Siden er under utvikling.......

Hvordan betaler jeg for varene mine?
Alle våre priser er oppgitt ink.mva. Betaling kan gjøres i nettbutikken.
Du kan betale via bankkort (VISA, Mastercard) eller Paypal samt faktura/delbetaling. Varer er reservert til deg når ordren er betalt. Vi sender dessverre ikke i postoppkrav og tar dessverre ikke i mot kontantbetaling.

Hvordan velger jeg faktura/delbetaling?

COLLECTOR FAKTURA/DELBETALE

I samarbeid med Collector Bank AB tilbyr vi faktura og delbetaling. Når du velger Collector som betalingsmåte får du faktura hjem til deg. Du kan siden velge å betale hele beløpet med en gang eller dele opp betalingen (maks 36 mnd). 
En fakturaavgift på 39 kroner tilkommer. 

Hvordan velger jeg faktura/delbetaling?
Velg Collector Bank Faktura under betalingsalternativer. 

For mer informasjon om betaling les her


Frakter dere utenfor norge
Vi har kun nettbutikk (ingen fysisk butikk) og lageret vårt er på Dal/Eidsvoll, 10 min fra vår hovedflyplass Gardermoen. Vi sender i utgangspunktet kun i Norge, men dersom man organiserer frakten selv, kan vi være behjelpelige med å utlevere til sjåføren som kommer og henter varene. Sjekk gjerne først med oss i forhold til om varen er på lager eller når den eventuelt kommer inn. Betaling gjøres via vår nettbutikk www.classicliving.no. Vi kan ikke reservere varer men varene blir reservert til deg med en gang de er betalt. 

Dersom du bor utenfor Norge handler du av oss til prisene som er oppgitt, men må ordne egen fraktleverandør selv. Våre oppgitte priser er gjeldende ved kjøp hos Classic Living uavhengig om du bor i Norge eller utlandet. Vær oppmerksom på at MVA og toll etter gjeldende lands satser kommer i tillegg på kjøpers regning. 

Kan jeg komme og hente møbler hos dere?
Selv om vi er nettbutikk og i hovedsak sender ut møbler, til byr vi som en ekstraservice muligheten til å hente på vårt lager. Vi setter opp ett til to tidspunkt ukentlig for ulevering av møbler. For å få vite hvilke tidspunkt som er satt opp kommende uke, kan du høre med oss. Kontakt oss gjerne her

Hvor raskt får jeg varene mine?
Varen/møbelet sendes normalt innen en til to uker fra bestilling så fremt varen er på lager. Merk: Vi har ikke alle varer på lager til enhver tid og noe er bestillingsvare. Ved lengre leveringstid vil du få informasjon om dette pr. epost. Dersom du vil vite leveringstid/tilgjengelighet på en vare før du bestiller kan du kontakte oss pr. epost her. Varer som forhåndsbestilles sendes fra vårt lager raskt etter ankomst.I ferietider vil det være noe redusert bemanning og derfor færre utkjøringer av varer. 

Hvordan sendes varene deres ut?
I hovedsak sendes Varen(e) med Bring i hele Norge med levering etter Bring sine takster. Ved bestilling av varer hos oss (før betaling av ordren) vil du kunne få opp pris på de leveringsmåter som er aktuelle for deg og ditt område. Du kan du også på forhånd beregne frakt ved å legge varer i handlevognen din og så legge inn postnummer for fraktberegning. Dersom du ikke får opp noen pris, kan du kontakte oss slik at vi kan beregne frakt for deg. Vi tar forbehold om at fraktberegning ikke tar høyde for dersom du bor på en øy, eller når vei er ufremkommelig. (Ref: Bring sine frakbetingelser). Dersom dette skulle være tilfelle har du som kunde opplysningplikt. 
Du kan selv velge mellom alternativene som kommer opp.

Vi tilbyr følgende leveringsmåter:

Servicepakke Posten
Din bestilling kan hentes på nærmeste Postkontor/Post i Butikk. Du varsles om ankommet pakke via sms eller hentemelding i postkassen. Leveransen kan være på maksimum 35 kg pr. kolli, og med maksimum lengde på 240cm pr. kolli.

Varer levert til døren (Curbside):
Posten tar kontakt med deg (ringer deg opp) for å avtale tid når din bestilling kan leveres. Varene utleveres ukedager. Det er ingen mål- og vektbegrensninger, bortsett fra at leveransen må kunne håndteres av 1 person. Posten leverer kun til første ytterdør. Dette fraktalternativet inkluderer ikke innbæring av varen(e). 

Varer levert til room (Indoor):
Posten tar kontakt med deg på tlf. for og avtale tid din bestilling kan leveres. Varene utleveres på ukedager. Dette fraktalternativer inkluderer innbæring av varen(e). Varene bæres inn til anvist plass så lenge det er lagt til rette for at dette er fysisk mulig. 

Her kan du lese mer om Bring og sporing.
Her kan du sjekke status på din sending:

Leverer dere til øyer?

Generelle Betingelser Frakt/henting:
For at levering skal gjennomføres det må være kjørbar vei uten hindringer (f eks privat bom) for lastebil, frem til dør. Dør-/ringeklokke må være korrekt merket. Mottaker må være til stede ved mottak for å kvittere.

Når vei er ufremkommelig: 
Sjåføren har rett til å avbryte leveransen dersom han mener at han ikke kan kjøre bilen på en sikker og lovlig måte eller hvor han mener at veien / miljøet kan bli skadelidende.

Dersom du bor på en øy: 
Dersom du bor vanskelig til som for eksempel en øy eller lignende må dette informeres om til oss på forhånd. Vi leverer dessverre ikke til øy, så man må i disse tilfeller ta i mot varen på Fergeleie på fastland, eventuelt at man får noen andre til å bringe dette over. Dette gjelder alle leveranser som er til øyer. Om mottaker ønsker å hente det på Bring sin nærmeste terminal, er dette også mulig. 

Hva gjør jeg om varen min er skadet?
Er pakken skadet når den kommer frem kan det skyldes transporten. Ta derfor bilder av pakken og du må ikke åpne pakken med mindre dette er godkjent av Posten. Dersom du ser at emballasjen er skadet ved henting på post i butikk eller ved utlevering av møbler vennligst ikke signer på fraktseddel. Skadet emballasje må straks meldes til ekspeditør og til Classic Living. Ta vare på emballasje og ta bilder av skaden. Dersom du har hentet varen på vårt lager, og ønsker å bytte eller returnere varen pga skade, må du selv besørge for levering av varen.  

Kan jeg angre meg etter bestilling?
Det er 14 dagers angrefrist etter i hht norsk lov. Merk. Varen skal ikke ha vært i bruk, ødelagt eller forringet på annen måte. Forseglinger skal ikke være brutt, varen skal ligge i originalemballasje og varen skal kunne selges som ny. Ved retur av en vare betaler kunden selv returkostnaden. For å kunne bruke angreretten må du underrette oss ved å sende ANGRERETTSKJEMA på epost til mail@classicliving.no.  

Du finner også link til skjemaet i ordrebekreftelsen du får ved bestilling. 

Du må returnere varene eller levere dem til oss uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag du underrettet oss om at du ville gå fra avtalen. Fristen er overholdt dersom du sender tilbake varene før fristen på 14 dager er utløpt. Du må bære de direkte kostnadene ved å returnere varene. Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har fått varene tilbake/kontrollert varene.

Du må bære de direkte kostnadene ved å returnere varene. Du er ansvarlig bare for en eventuell reduksjon i varenes verdi som skyldes en annen håndtering av varene enn den som er nødvendig for å fastslå deres art, egenskaper og funksjon.

Hvordan montere hengslene under lounge sofa
Se bruksanvisning 

 

Hvor mange stoler får man plass til rundt mitt runde bord?

Det kommer såklart ann på bredden på stolen både i rygg og sete men tommelfingerregelen er å beregne 20cm i diameter pr sitteplass. 

  • 100-125 cm rundt bord beregnes til 4 personer.
  • 130-135 cm rundt bord beregne til 5 personer (man kan jo sitte litt trangere så klart og klemme inn 6).
  • 140-150 cm rundt bord beregnes til 6 personer.
  • 160-170 cm rundt bord beregnes til 8 personer.
  • 180 cm rundt bord beregnes til 10 personer.

 

 

Takk for at du besøkte Classic-living.no
Besøk oss igjen og følg med på hva som kommer av nye og spennende produkter.

Følg oss på sosiale medier

Kontakt oss

Ta gjerne kontakt på mail@classic-living.no eller på telefon +47 99 1500 99 dersom du har spørsmål eller trenger en interiørprat. Du er hjertelig velkommen til å besøke siden vår igjen.

Siste Poster fra Classic Living nyhetsblogg

  • Nå tilbyr Classic Living faktura og delbetaling

    kan nå tilby våre kunder ny betalingsløsning slik at ditt kjøp kan delbetales om det er ønskelig. Denne betalingsløsningen leveres i samarbeid med Collector bank og Mondido. Du handler som vanlig i nettbutikken og velger faktura som betalingsmåte. Du får da tilsendt... Les mer →

  • Nyheter i San Francisco serien

    Vi har nå gleden av å presentere to nyheter i San Francisco serien! Nå kommer San Francisco LUX Ottoman, og San Francisco Lounge Divana!   San Francisco LUX Ottoman har lekre kryssben i blankt stål, med pute i nydelig lys... Les mer →

  • Dubai Salongbord 120x120 cm (drivved & sort)

    Lekkert håndlaget salongbord. Flotte detaljer, kraftig understell. Bordplaten har flott innfelt mønster og er laget av resirkulert alm etter gamle tredører. Understellet er i sortmalt solid bjørk. Hver del av bordet har sitt eget unike utseende og hvert salongbord har sitt eget særpreg fordi... Les mer →