Frakt og Betingelser

Lagerstatus
Vi tar forbehold om at oppgitt lagerstatus gis på grunnlag av aktuell dato og klokkeslett på epost utarbeidet av vårt kundesenter. Ettersom produktene ligger tilgjengelig på vår nettside kan andre kunder gå inn og bestille fortløpende og lagerstatus kan da endres i løpet av dagen. 

Betaling
Alle våre priser er oppgitt ink.mva. Betaling kan gjøres i nettbutikken.
Du kan betale via bankkort (VISA, Mastercard) eller Paypal samt Faktura/Delbetaling gjennom Collector Bank. 
Varen/e er reservert til deg når ordren er gjennomført. Her kan du kan lese mer om betaling. Vi sender dessverre ikke i postoppkrav og tar dessverre ikke i mot kontantbetaling. Ved refusjon/tilbakebetaling av en ordre har vi kun mulighet til å tilbakebetale til det kortet ordren ble betalt med. Dersom du angrer et kjøp gjennomført med faktura fra Collector bank vil vi kreditere summen når vi har mottatt utfylt angreskjema. Vi gjør oppmerksom på at dersom du har valgt faktura/delbetaling via Collector vil du motta en faktura fra Collector bank umiddelbart etter gjennomført kjøp. Dersom du ikke mottar faktura må du selv kontakte Collector bank og etterlyse denne. Merk at du har 30 dagers forfall på fakturaen, og minimumsbeløpet må betales selv om du ikke har mottatt din bestilling.

Ordrebekreftelse
Etter du har lagt inn din ordre vil du motta en ordrebekreftelse på epost. Vårt kundesenter vil sende fortløpende oppdatert informasjon om din bestilling. 

Klargjøring av varer for utsendelse
Varen/møbelet sendes normalt innen en og en halv uke fra bestilling så fremt varen er på lager.
Merk: Vi har ikke alle varer på lager til enhver tid og noe er bestillings varer.
Etter gjennomført bestilling vil du få informasjon om leveringstid pr. epost. Vi anbefaler at du sjekker med oss om du vil vite leveringstid/tilgjengelighet på en vare før du bestiller. Du kan kontakte oss pr. epost her, skrive i vår Facebook chat, eller ringe oss på tlf. 99 1500 99. Varer som forhåndsbestilles sendes fra vårt lager snarest mulig etter ankomst.
I ferietider vil det være noe redusert bemanning og derfor færre utkjøringer av varer. Fra man har bestilt og betalt en vare må den hentes innen 2 uker. Dersom annet ikke er avtalt etter betaling så ikke lagerleie tilkommer på kr 500,- pr uke. Dersom du ønsker å sikre deg en vare men har behov for at vi oppbevarer varen for deg oppfordrer vi deg til å kontakte oss i forkant. 

Ulike leveringsmetoder:

I hovedsak sendes varen(e) med DHL eller BRING i hele Norge. Frakt kostnad beregnes etter våre fraktpartneres takster. Ved bestilling av varer hos oss (før betaling av ordren) vil du få opp pris på de frakt alternativene som kan tilbys til din adresse. Du kan du også på forhånd beregne frakt ved å legge varer i handlevognen og så taste inn postnummer i feltet for frakt beregning. Dersom du ikke får opp pris kan du kontakte oss slik at vi kan beregne frakt for deg manuelt. Vi tar forbehold om at vår frakt kalkulator ikke vil fange opp dersom du bor på en øy uten veiforbindelse, eller når vei er ufremkommelig for Bring eller DHL.  Vi gjør oppmerksom om at du som kunde har opplysningsplikt dersom dette skulle være tilfellet, og det vil tilkomme ekstra fraktkostnader etter gitte takster som må bæres av deg som kunde. 

Du kan selv velge mellom alternativene som kommer opp.

Vi tilbyr følgende leveringsmåter:

Servicepakke Posten
Din bestilling kan hentes på nærmeste Postkontor/Post i Butikk. Du varsles om ankommet pakke via sms eller hentemelding i postkassen. Leveransen kan være på maksimum 35 kg pr. kolli, og med maksimum lengde på 240cm pr. kolli.

Varer levert til døren (Curbside):
Posten tar kontakt med deg (ringer deg opp) for å avtale tid når din bestilling kan leveres. Varene utleveres ukedager. Det er ingen mål- og vektbegrensninger, bortsett fra at leveransen må kunne håndteres av 1 person. Posten leverer kun til første ytterdør. Dette fraktalternativet inkluderer ikke innbæring av varen(e). 

Varer levert til room (Indoor):
Posten tar kontakt med deg på tlf. for og avtale tid din bestilling kan leveres. Varene utleveres på ukedager. Dette fraktalternativer inkluderer innbæring av varen(e). Varene bæres inn til anvist plass så lenge det er lagt til rette for at dette er fysisk mulig. 

Her kan du lese mer om Bring og sporing / DHL sporing. 

Her kan du sjekke status på din sending

Dersom du ønsker å legge til en eller flere varer på din sending vil det utløse noe ekstra fraktkostnad da Classic Living blir fakturert ut ifra antall kg og kubikk i hver forsendelse. 

Fremsendingstid
Når du kan få din/e vare/er utlevert, avhenger av når ordre blir plassert i forhold til våre pakkedager samt postens fremsendingstid og utleveringsmuligheter men fremsendingstiden er normalt 3-5 virkedager fra varene er sendt ut fra vårt lager. I byer og tettsteder kan du velge mellom flere ukedager, samt dag/kveldslevering. For andre postnummer har posten kun utkjøring 1-2 dager i uken, hvor utkjøring foregår enten på dagtid eller kveldstid. På dagen for levering blir du normalt kontaktet av DHL/ Bring ca. 30 minutter før utlevering. Hvis du ikke er hjemme til avtalt tid vil du i tillegg til avtalt transportpris bli belastes for ekstra frakt ved ny utkjøring (samme som avtalt transportpris).

Sporing
Du kan spore pakken her ved hjelp av sporingsnummeret.

Dersom sjåfør kan dokumentere bomtur etter skriftlig avtalt tid vil du som kunde bli belastet for dette. 

Varer kan kun oppbevares i 2 uker etter de har ankommet lager dersom annet ikke er avtalt. 

Vi gjør oppmerksom på at produkter som er lagerførte skal hentes innen 2 uker for at det ikke skal forekomme lagerleie (kr 500,- per uke)

Vi har dessverre ingen mulighet til oppbevaring/lagering av møbler. Ved henting må varen hentes/sendes senest 2 uker etter at det har ankommet lager.  

Betingelser ved ekstraordinært salg: 

Classic Living forbeholder seg retten til ikke å levere en vare til oppgitt pris i nettbutikken dersom varen ikke er på lager ved ekstraordinært salg. Dette er også opplyst under tilbuds annonsen.

Kilde: § 7.Villedende handlinger.

Generelle Betingelser Frakt:
For at levering skal gjennomføres det må være kjørbar vei uten hindringer (f eks privat bom) for lastebil, frem til dør. Dør-/ringeklokke må være korrekt merket. Mottaker må være til stede ved mottak for å kvittere.

Når vei er ufremkommelig: 
Sjåføren har rett til å avbryte leveransen dersom han mener at han ikke kan kjøre bilen på en sikker og lovlig måte eller hvor han mener at veien / miljøet kan bli skadelidende.

Dersom du bor på en øy: 
Dersom du bor vanskelig til som for eksempel en øy eller lignende må dette informeres om til oss på forhånd. Vi leverer dessverre ikke til øy, så man må i disse tilfeller ta i mot varen på fergeleie på fastland. Eventuelt at man får noen andre til å bringe varen over. Dette gjelder alle leveranser som er til øyer. Om mottaker ønsker å hente det på vår frakt leverandør sin nærmeste terminal er dette også mulig. 

Priser:
Vi tar forbehold om feilprising og at varer kan bli utsolgt før butikken blir oppdatert hvert døgn. Vi gjør oppmerksom på at priser vil kunne endres fra dag til dag. Ved endring av produkter i eksisterende ordre er det dagens pris oppgitt i nettbutikken på produktet som er gjeldene.


Retur & Reklamasjon
Ved skader, feil eller mangler på varen, ta kontakt omgående – senest innen 48 timer på mail (post@classicliving.no). Dersom du ikke skal ta i bruk varen før senere må produktet uansett åpnes og avvik meldes til oss innenfor oppgitt frist.
Obs. Dersom du har valgt faktura/delbetaling via Collector må minimumsbeløp på faktura betales innenfor 30 dager etter gjennomført ordre, uavhengig om du har en reklamasjons sak.

 
Skadet/eller feil levering av pakke
Er pakken skadet når den kommer frem kan det skyldes transporten. Ta derfor bilder av pakken og du må ikke åpne pakken med mindre dette er godkjent av frakt leverandør. Dersom du ser at emballasjen er skadet ved henting på post i butikk eller ved utlevering av møbler skal du krysse av i feltet "antall kolli skadet" på utleveringskjemaet med signatur nedenfor.  Skadet emballasje/skadet vare eller feil utsending må meldes til Classic Living (kontaktinformasjon) innen 48 timer med bilder etter mottatt vare for å beholde reklamasjonsretten uansett om varen er hentet eller levert. Dersom dette ikke gjøres faller retten til reklamasjon som følge av transportskade bort. Ta vare på emballasje. Dersom du har hentet varen på vårt lager og ønsker å bytte eller returnere varen pga skade eller annen feil, må du selv besørge for emballering og levering av varen. Retur av varer gjøres til vårt lager etter avtale. 

Dersom du har mottatt feil vare, ikke kast original emballasje. La varen/e stå ubrukt i original forpakning for å ikke miste retten til bytte av vare. Kontakt snarest Classic Living (innen 48 timer) kundeservice slik at du kan arrangere bytte til korrekt vare. Vi gjør oppmerksom på at returopphenting vil gjøres på samme adresse som varen er utlevert.

Angrefrist:
14 dagers angrefrist etter i hht norsk lov. Merk. Varen skal ikke ha vært i bruk, ødelagt eller forringet på annen måte. Forseglinger skal ikke være brutt, varen skal ligge i originalemballasje og varen skal kunne selges som ny. Ved retur av en vare betaler kunden selv returkostnaden. For å kunne bruke angreretten må du underrette oss ved å sende ANGRERETTSKJEMA på epost til post@classicliving.no.  
Du finner også link til skjemaet i ordrebekreftelsen du får ved bestilling. 

Du må returnere varene eller levere dem til oss uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag du underrettet oss om at du ville gå fra avtalen. Fristen er overholdt dersom du sender tilbake varene før fristen på 14 dager er utløpt. Du må bære de direkte kostnadene ved å returnere varene. Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har fått varene tilbake/kontrollert varene.

Du må bære de direkte kostnadene ved å returnere varene. Du er ansvarlig bare for en eventuell reduksjon i varenes verdi som skyldes en annen håndtering av varene enn den som er nødvendig for å fastslå deres art, egenskaper og funksjon.

Merk at dersom du kaster original emballasje og ønsker å angre ditt kjøp vil "tapt fortjeneste" ved videre salg måtte dekkes av deg som kunde. 

Dersom du selv har hentet varen(e) hos oss, vil du ved angret kjøp få en tilgodelapp i form av et gavekort av oss som du kan handle for innen 1 år.

Vi gjør oppmerksom på at det er ingen bytte eller returrett på utstillingsvarer, varer kjøpt på messe. Disse selges slik de står.

Forsinkelser:

Vi tar forbehold om forsinkelser da mange av våre varer er håndlagde og forsinkelser i produksjon kan oppstå. Det kompenseres ikke for forsinket levering med unntak av økonomisk tap du som kunde har hatt som følge av forsinkelsen. jf. forbrukerkjøpslovens § 24.
Garanti:
1 års vanlig garanti ved feil eller mangler. Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpslovenangrerettlovenmarkedsføringslovenpersonopplysningslovene-handelsloven og kredittkjøpsloven. Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp. Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet er dette oppfylt ved bruk av e-post, tekstmelding til mobiltelefon (SMS).
Ulike kolleksjoner:
Vi bytter ofte ut produkter og kolleksjoner og garanterer ikke at man får etterbestilt tilsvarende varer.

Frakt til utlandet.

Vi sender i utgangspunktet kun i Norge, men har åpnet for at kunder utenfor Norge også kan handle hos oss. Man må da enten hente møblene selv eller organisere frakten på egenhånd med et frakt firma.

Frakt- og utleveringsalternativer:
1)
Du kan komme og hente varene på vårt lager etter avtale. Vårt lager er i Enebakk ca 20 min fra Oslo. Vi kan være behjelpelige med å utlevere til sjåføren som kommer og henter varene. 

2)
Organiserer frakten selv kan vi være behjelpelige etter avtale med å utlevere til sjåføren som skal henter varene. 
Dette må skje etter avtale med Classic Living.

Våre oppgitte priser er gjeldende ved kjøp hos Classic Living uavhengig om du bor i Norge eller utlandet. MVA er trukket ut og vil ikke stå på ordrebekreftelsen. Vær oppmerksom på at MVA og toll etter gjeldende lands satser kommer i tillegg på kjøpers regning.

Sjekk gjerne først med oss i forhold til om varen er på lager eller når den eventuelt kommer inn. Betaling gjøres via vår nettbutikk www.classicliving.no. Vi kan ikke reservere varer men varene blir reservert til deg med en gang ordren er gjennomført. Dersom det er noe du lurer på rundt frakt og levering er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss. Her er vår kontaktinformasjon

Telefon og epost betjenes av vårt kundesenter til følgende tider: 

  • Mandag kl 10.00 - 21.00
  • Tirsdag kl 10.00 -  21.00  
  • Onsdag kl 10.00 - 21.00  
  • Torsdag kl 10.00 - 16.00  
  • Fredag kl 10.00 -   17.00 
  • Søndag kl 15.00 -  21.00
Mvh Classic Living AS