Velkommen til Classic Living 

Frakt og Betingelser


Betaling
Alle våre priser er oppgitt ink.mva. Betaling kan gjøres i nettbutikken.
Du kan betale via bankkort (VISA, Mastercard) eller Paypal samt Faktura/Delbetaling. 
Varer er reservert til deg når ordren er gjennomført. Her kan du kan lese mer om betaling. Vi sender dessverre ikke i postoppkrav og tar dessverre ikke i mot kontantbetaling. Ved refusjon/tilbakebetaling av en ordre har vi kun mulighet til å tilbakebetale til det kortet ordren ble betalt med.

Ordrebekreftelse
Etter du har lagt inn din ordre vil du motta en ordrebekreftelse på epost. 

Klargjøring av varer for utsendelse
Varen/møbelet sendes normalt innen en og en halv uke fra bestilling så fremt varen er på lager. Merk: Vi har ikke alle varer på lager til enhver tid og noe er bestillingsvare. Etter bestilling vil du få informasjon om leveringstid pr. epost. Vi anbefaler at du sjekker med oss om du vil vite leveringstid/tilgjengelighet på en vare før du bestiller. Du kan kontakte oss pr. epost her, skrive i vår Facebook chat, eller ringe oss på 99 1500 99. Varer som forhåndsbestilles sendes fra vårt lager raskt etter ankomst.
I ferietider vil det være noe redusert bemanning og derfor færre utkjøringer av varer. Fra man har bestilt og betalt en vare, bør den hentes innen 1 uke etter betaling så ikke lagerleie tilkommer (500 pr uke). Dersom du ønsker å sikre deg en vare men ønsker at vi skal lagre for deg, er det fint om du kontakter oss i forkant. 

Ulike leveringsmetoder:

I hovedsak sendes Varen(e) med Bring i hele Norge med levering etter Bring sine takster. Ved bestilling av varer hos oss (før betaling av ordren) vil du kunne få opp pris på de leveringsmåter som er aktuelle for deg og ditt område. Du kan du også på forhånd beregne frakt ved å legge varer i handlevognen din og så legge inn postnummer for fraktberegning. Dersom du ikke får opp noen pris, kan du kontakte oss slik at vi kan beregne frakt for deg. Vi tar forbehold om at fraktberegning ikke tar høyde for dersom du bor på en øy, eller når vei er ufremkommelig. (Ref: Bring sine frakbetingelser). Dersom dette skulle være tilfelle har du som kunde opplysningplikt. 

Du kan selv velge mellom alternativene som kommer opp.

Vi tilbyr følgende leveringsmåter:

Servicepakke Posten
Din bestilling kan hentes på nærmeste Postkontor/Post i Butikk. Du varsles om ankommet pakke via sms eller hentemelding i postkassen. Leveransen kan være på maksimum 35 kg pr. kolli, og med maksimum lengde på 240cm pr. kolli.

Varer levert til døren (Curbside):
Posten tar kontakt med deg (ringer deg opp) for å avtale tid når din bestilling kan leveres. Varene utleveres ukedager. Det er ingen mål- og vektbegrensninger, bortsett fra at leveransen må kunne håndteres av 1 person. Posten leverer kun til første ytterdør. Dette fraktalternativet inkluderer ikke innbæring av varen(e). 

Varer levert til room (Indoor):
Posten tar kontakt med deg på tlf. for og avtale tid din bestilling kan leveres. Varene utleveres på ukedager. Dette fraktalternativer inkluderer innbæring av varen(e). Varene bæres inn til anvist plass så lenge det er lagt til rette for at dette er fysisk mulig. 

Her kan du lese mer om Bring og sporing.

Her kan du sjekke status på din sending

Dersom du ønsker å legge til en eller flere varer på din sending vil det utløse noe ekstra fraktkostnad da Classic Living blir fakturert ut ifra antall kg og kubikk i hver forsendelse. 

Fremsendingstid
Når du kan få din/e vare/er utlevert, avhenger av når ordre blir plassert i forhold til våre pakkedager samt postens fremsendingstid og utleveringsmuligheter men fremsendingstiden er normalt 3-5 virkedager fra varene er sendt ut fra vårt lager. I byer og tettsteder kan du velge mellom flere ukedager, samt dag/kveldslevering. For andre postnummer har posten kun utkjøring 1-2 dager i uken, hvor utkjøring foregår enten på dagtid eller kveldstid. På dagen for levering blir du normalt kontaktet av Bring ca. 30 minutter før utlevering. Hvis du ikke er hjemme til avtalt tid vil du i tillegg til avtalt transportpris bli belastes for ekstra frakt ved ny utkjøring (samme som avtalt transportpris).

Sporing
Du kan spore pakken her ved hjelp av sendingsnummeret.

Vi har dessverre ingen mulighet til oppbevaring/lagering av møbler. Ved henting må varen hentes/sendes senest 2 uker etter at det har ankommet lager.  

Betingelser ved ekstraordinært salg: 

Classic Living forbeholder seg retten til ikke å levere en vare til oppgitt pris i nettbutikken dersom varen ikke er på lager ved ekstraordinært salg. Dette er også opplyst under tilbuds annonsen.

Kilde: § 7.Villedende handlinger.

Generelle Betingelser Frakt:
For at levering skal gjennomføres det må være kjørbar vei uten hindringer (f eks privat bom) for lastebil, frem til dør. Dør-/ringeklokke må være korrekt merket. Mottaker må være til stede ved mottak for å kvittere.

Når vei er ufremkommelig: 
Sjåføren har rett til å avbryte leveransen dersom han mener at han ikke kan kjøre bilen på en sikker og lovlig måte eller hvor han mener at veien / miljøet kan bli skadelidende.

Dersom du bor på en øy: 
Dersom du bor vanskelig til som for eksempel en øy eller lignende må dette informeres om til oss på forhånd. Vi leverer dessverre ikke til øy, så man må i disse tilfeller ta i mot varen på Fergeleie på fastland. Eventuelt at man får noen andre til å bringe dette over. Dette gjelder alle leveranser som er til øyer. Om mottaker ønsker å hente det på Bring sin nærmeste terminal, er dette også mulig. 

Priser:
Vi tar forbehold om feilprising og at varer kan bli utsolgt før butikken blir oppdatert hvert døgn. 

Retur & Reklamasjon
Ved skader, feil eller mangler på varen, ta kontakt omgående – senest innen 48 timer på mail (post@classicliving.no). Dersom du ikke skal ta i bruk varen før senere, må produktet uansett åpnes og avvik meldes til oss innen frist.
Obs. Dersom du har valgt faktura/delbetaling via Collector, må faktura betales uavhengig om du har en reklamasjonssak.

 
Skadet/eller feil levering av pakke
Er pakken skadet når den kommer frem kan det skyldes transporten. Ta derfor bilder av pakken og du må ikke åpne pakken med mindre dette er godkjent av Bring. Dersom du ser at emballasjen er skadet ved henting på post i butikk eller ved utlevering av møbler skal du krysse av i feltet "antall kolli skadet" på utleveringskjemaet med signatur nedenfor.  Skadet emballasje/skadet vare eller feil utsending må meldes til Classic Living (kontaktinformasjon) innen 48 timer med bilder etter mottatt vare for å beholde reklamasjonsretten uansett om varen er hentet eller levert. Dersom dette ikke gjøres faller retten til reklamasjon som følge av transportskade bort. Ta vare på emballasje. Dersom du har hentet varen på vårt lager og ønsker å bytte eller returnere varen pga skade, må du selv besørge for emballering og levering av varen. Retur av varer gjøres til vårt lager etter avtale. 

Dersom du har mottatt feil vare, ikke kast original emballasje. La varen/e stå ubrukt i original forpakning for å ikke miste retten til bytte av vare. Kontakt snarest Classic Living (innen 48 timer) kundeservice som vil arrangere bytte til korrekt vare dersom annet ikke avtales. 

Angrefrist:
14 dagers angrefrist etter i hht norsk lov. Merk. Varen skal ikke ha vært i bruk, ødelagt eller forringet på annen måte. Forseglinger skal ikke være brutt, varen skal ligge i originalemballasje og varen skal kunne selges som ny. Ved retur av en vare betaler kunden selv returkostnaden. For å kunne bruke angreretten må du underrette oss ved å sende ANGRERETTSKJEMA på epost til post@classicliving.no.  
Du finner også link til skjemaet i ordrebekreftelsen du får ved bestilling. 

Du må returnere varene eller levere dem til oss uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag du underrettet oss om at du ville gå fra avtalen. Fristen er overholdt dersom du sender tilbake varene før fristen på 14 dager er utløpt. Du må bære de direkte kostnadene ved å returnere varene. Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har fått varene tilbake/kontrollert varene.

Du må bære de direkte kostnadene ved å returnere varene. Du er ansvarlig bare for en eventuell reduksjon i varenes verdi som skyldes en annen håndtering av varene enn den som er nødvendig for å fastslå deres art, egenskaper og funksjon.

Merk at dersom du kaster original emballasje og ønsker å angre ditt kjøp vil "tapt fortjeneste" ved videre salg måtte dekkes av deg som kunde. 

Vi gjør oppmerksom på at det er ingen bytte eller returrett på utstillingsvarer, varer kjøpt på messe eller varer åpnet og besiktiget på vårt lager. 

Forsinkelser:

Vi tar forbehold om forsinkelser da mange av våre varer er håndlagde og forsinkelser i produksjon kan oppstå. Det kompenseres ikke for forsinket levering med unntak av økonomisk tap du som kunde har hatt som følge av forsinkelsen. jf. forbrukerkjøpslovens § 24.
Garanti:
1 års vanlig garanti ved feil eller mangler. Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpslovenangrerettlovenmarkedsføringslovenpersonopplysningslovene-handelsloven og kredittkjøpsloven. Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp. Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet er dette oppfylt ved bruk av e-post, tekstmelding til mobiltelefon (SMS).
Ulike kolleksjoner:
Vi bytter ofte ut produkter og kolleksjoner og garanterer ikke at man får etterbestilt tilsvarende varer.

Frakt til utlandet.

Her kommer noe standard informasjon ift sendinger utenfor Norge. Vi har kun nettbutikk (ingen fysisk butikk) og lageret vårt er ca 20 min fra Oslo. Vi sender i utgangspunktet hovedsakelig i Norge men har åpnet for at utenlandske også kan handle hos oss. Dersom du handler for mer enn 20 000NOK innhenter vi fraktpris og organiserer alt som har med frakt å gjøre. (For kunder med ordre mindre enn 20 000NOK må man organiserer frakten selv). Vi kan være behjelpelige med å utlevere til sjåføren som kommer og henter varene. Sjekk gjerne først med oss i forhold til om varen er på lager eller når den eventuelt kommer inn. Betaling gjøres via vår nettbutikk www.classicliving.no. Vi kan ikke reservere varer men varene blir reservert til deg med en gang ordren er gjennomført. 

Som utenlandsk kunde har man 3 valg:
1) Du kan komme og hente varene på vårt lager etter avtale.

2) Organiserer frakten selv: (kan vi være behjelpelige etter avtale med å utlevere til sjåføren som skal henter varene).

3) Vi kan organisere frakten for deg men da må du handle for en minimum sum på 20 000 NOK.

Våre oppgitte priser er gjeldende ved kjøp hos Classic Living uavhengig om du bor i Norge eller utlandet. MVA er trukket ut og vil ikke stå på ordrebekreftelsen. Vær oppmerksom på at MVA og toll etter gjeldende lands satser kommer i tillegg på kjøpers regning.

Dersom det er noe du lurer på rundt frakt og levering er du hjertlig velkommen til å ta kontakt med oss. Her er vår kontaktinformasjon


Mvh Classic Living AS
 
 

Nyhetsbrev

Registrer deg her for vårt nyhetsbrev

Søk i nettbutikken vår